Fra sikringstekniker til chefkonsulent
Søren har været i sikringsbranchen siden 1988 og er i dag chefkonsulent i Actas’ afdeling i Fredericia. Det var dog ikke der, Sørens sikringsrejse startede. Han er nemlig uddannet elektriker og har været sikringstekniker i 20 år. Det giver ham en god forståelse for de produkter og ydelser, han nu sælger.
”Jeg har også siddet bag skrivebordet og styret projekter og helt tilbage i tiden, har jeg kørt som montør, hvor jeg havde værktøjet i hænderne, så jeg ved, hvad det drejer sig om. Jeg har ikke en salgsbaggrund, det er noget, jeg har tillært mig gennem kurser.”
”Da jeg var projektleder, havde jeg medarbejdere under mig, og det er der meget administrativt arbejde i, så jeg trængte til luft forandring. Jeg skulle være ude ved kunderne.”
Sit rette element
Derefter har han stille og roligt bevæget sig fra at køre og skrue til at køre og sælge. Sørens rette element er ude ved kunderne, hvor han rådgiver om alt inden for sikringspaletten.
”Da jeg var projektleder, havde jeg medarbejdere under mig, og det er der meget administrativt arbejde i, så jeg trængte til luftforandring. Jeg ville være ude ved kunderne.”
Nu er Søren chefkonsulent i Actas, og det har han været i tre år. Her drøner han rundt til kunder i det midt- og sønderjyske.
”Jeg har altid sat min troværdighed meget højt og altid haft et princip, jeg følger. Når jeg rådgiver kunder, må de faktisk gerne sige, at jeg er dyr at handle med. Men de må aldrig sige, at jeg er usaglig i min rådgivning. Det er sådan et prædikat, man tager med sig, uanset hvor man færdes. Den fane prøver jeg at holde højt.”
“Det eneste en kunde ikke skal sige til mig, det er sætningen ”du kan ikke…”, for så skal jeg vise dem, at de tager fejl. Det er i hvert fald motivation.”
Søren kender branchen godt, og han har en del erfaringer med i rygsækken. Han fortæller dog, at han nogle gange skal passe på netop pga. hans erfaringer.
”Når man har været i sikringsbranchen siden 1988, så er man lige pludselig en af de ældre. Derfor vil der også være en masse processer, hvor man skal tage sig selv lidt i nakken, for ikke at komme til at lyde som de gamle bedrevidende, der siger ”det der, det har jeg prøvet før, det virker ikke”.”
Søren motiveres af tekniske udfordringer og finder specielt komplekse løsninger spændende. Dog skal kunderne passe på med én bestemt ting.
”Hvis der er en kunde, der siger, at det kan ikke lade sig gøre, så bliver jeg motiveret. Det eneste en kunde ikke skal indlede en samtale med mig med, det er sætningen ”du kan ikke…”, for så skal jeg vise dem, at de tager fejl. Det er i hvert fald motivation,” griner han.
Vil du læse mere om, hvordan det er at arbejde i Actas? så se mere på Actas som arbejdsplads eller følg med på de sociale medier.
”Hvis der er en kunde, der siger, at det kan ikke lade sig gøre, så bliver jeg motiveret”